18:e december...

....barnen dom räknar neråt, 6 dagar kvar till jul :D
man minns ju själv hur det var en stor dag att längta efter, o hur man inte kunde få ro på kvällen dagen innan julafton o att man bara längtade att få stiga upp på morgonen därpå o veta att det är julaftonsmorgon, känna doften av jul o titta i säcken mamma hängt upp på dörren med paket.. :D Dom där känslorna har passerat, man känner inte längre så, vilket på ett sätt ändå är lite tråkigt, man vill ju ha den där förväntansfulla känslan i kroppen o allt vad det innebär, men ikke!
Nu känns det snarare jobbigt att det är jul, stressa hit o dit, inhandla julklappar för att sen köra bytesmarknad på julafton, hahah! nej, skämt o sido.. det är allt mysigt i sig att det snart är julafton! Att bara få spendera dessa timmar ihop med det käraste man har, sin familj! det är det som är mest fantastikt med julen, fast o andra sidan, det där med julklapparna det vill jag verkligen inte vara utan !!! hahaha , lite dubbel moral över det här inlägget nästan? :D

Julmyset med tjejerna igår va lyckat, fika gott, titta på jul hos shrek o bytte julklappar, mycket trevligt! :D
Fick behålla julklappaen jag öppnat, blev glad för det, tack sofia!
psykmalin börja ju gråta igår till bonde söker, tårar fulla av lycka, blev så glad för deras skull att jag grät, tjejena skratta änna lite åt mej .. :) med glimten i ögat ! ;)

Känns som om det är fredag idag, men ikke sa nicke.. Julbak o julmys hemma hos mamma o syster idag!
jag är så glad att få ha en sådan relation med min mamma som jag har idag, det är värdefull!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0