för egen vinning...

...skriver jag, för att sedan kunna blicka tillbaka, se hur jag verkade se på livet i detta skede jag är i nu, men visst skriver jag även i hopp om att andra ska läsa o ta till sig det jag skriver, men kom igen, då får du änna skriva aninghen bättre!

Man har tankar o funderingar om livet i det stora hela, tankar o funderingar om hur livet hade kunnat se ut om man valt att gå en annan väg en den man fkt gick, man funderar o tänker på hur saker o ting komma skall och vad livet i sig gör med oss?

Jag tror att det är du själv som styr, vill man uppnå något i sitt liv, då är det ingen annan än du själv som kan stå i vägen för det .. nu pratar jag om realistiska drömmar o mål, sådant som är möjligt att öppnå.. vill du så kan du !
se dina möjligheter o släpp lös dina vingar..


Flera gånger har jag funderat över hur mitt liv hade kunnat se ut om inte saker o ting gick som det gick med min pappa, om han inte hade valt sina alkoholproblem o narkotikaproblem framför mamma,mig o min syster, hur hade livet sett ut då? Hade vi levt som vi borde då? Vem är det som säger att man nu inte lever som man borde? Hade inte allt det där hänt som hände hade inte jag suttit här idag, då hade inte jag varit den jag är idag, jag hade inte burit på all denna livserfarenhet, dessa egenskaper... jag hade inte varit jag! Allt vi går igenom,saker vi får uppleva, det sätter sina spår, det formar oss och gör oss till de människor vi är idag....


Vi friska människor har så oändligt många önskningar o drömmar o visoner om livet, visst är det så?
Men idag såg jag på en dokumentär som fick mig att fälla tårar, det finns så otroligt många människor i denna värld som är dödsjuka, som bara väntar på att dom ska dö, men trots detta så tappar inte dom kämparglöden eller livsgnistan, dessa nästan tänds på nytt o den sjuke ger mer av sitt liv än vad den någonsin tidigare gjort.. detta är så oerhört vackert o se hur de sjuka blir lyckliga o glada över de små detaljerna i livet som sker..så borde det även vara för oss friska, att vi med alltid uppskatta o skatta oss lyckliga för det vi fkt har...


Har legat hemma i magsjuka i två dagar nu, det blir lätt att man sönder analyserar saker o ting då ! men jag har kommit underfund med en hel del, vissa saker i mitt liv ska brytas o andra saker ska förändras, jag vet att det finns alla möjligheter i världen till att det ska ske! Det är bara jag själv som kan stå i vägen för det!!!


Kommentarer
Postat av: Erika

Va roligt att du har börjat skriva igen! :)

2008-12-26 @ 22:42:07
URL: http://ikadikadoo.blogg.se/
Postat av: Erika

dags att uppdatera!?

2009-01-09 @ 22:53:03
URL: http://ikadikadoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0